sekretariat@jablonka.pl

+48 18 26 111 00

+48 18 26 524 68

Nasze Partnerskie Samorządy

Nasze Miejscowości

RIOŚ.271.33.2017 Ogłoszenie o zamówieniu w trybie przetargu nieograniczonym dotyczy postępowania pn.: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.130.698,29 zł (słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem, 29/100 zł

Ogłoszenie nr 575650-N-2017 z dnia 2017-08-23 r. 

Gmina Jabłonka: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.130.698,29 zł (słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem, 29/100 złotych ) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej 

Nie


Nazwa projektu lub programu 

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych 

Nie


Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %) 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający 

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania 

Nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: 
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających 

Nie


Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów: 

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej 

Nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych: 
Informacje dodatkowe: 

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Jabłonka, krajowy numer identyfikacyjny 54325500000, ul. ul. 3 Maja  1 , 34480   Jabłonka, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 182 611 146, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., faks 182 652 468. 
Adres strony internetowej (URL): www.jablonka.pl 
Adres profilu nabywcy: 
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa 

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):

Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających): 

I.4) KOMUNIKACJA: 
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak 
www.jablonka.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak 
www.jablonka.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie 


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać: 
Elektronicznie

Nie 
adres 

 

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Nie 
Inny sposób: 

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób: 
Tak 
Inny sposób: 
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w trwale zamkniętej kopercie lub opakowaniu, za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub z pośrednictwem posłańca. 
Adres: 
Urząd Gminy Jabłonka ul. 3 Maja 1, 34-480 Jabłonka, pokój nr 1 (sekretariat).


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie 
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL) 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.130.698,29 zł (słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem, 29/100 złotych ) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. 
Numer referencyjny: RIOŚ.271.33.2017 
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny 

Nie


II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi 
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych 
Zamówienie podzielone jest na części: 

Nie 
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do: 

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części: 

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: 



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.130.698,29 zł (słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem złotych 29/100 złotych ) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek. 2. Wypłata kredytu: kredyt będzie udzielony na rachunek Gminy Jabłonka w terminie do 31.12.2017 r. według zapotrzebowania Zamawiającego, w dowolnych terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2017 r. 3. Forma zabezpieczenia kredytu: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą skarbnika. 4. Oprocentowanie kredytu zmienne przez cały okres kredytowania – zmiana stopy procentowej następować będzie, co kwartał kalendarzowy wg stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, poprzedzający okres obrachunkowy, lub ostatniego dnia roboczego przed datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania, plus stała marża. W całym okresie kredytowania marża Wykonawcy pozostaje na niezmienionym poziomie. 5. W celu porównania złożonych ofert zamawiający wskazuje do obliczeń stawkę WIBOR 3M – 1,73 z dnia 1 sierpnia 2017 roku, którą należy podać w Załączniku nr 1 do SIWZ. 6. Wyłącznie do wyliczenia ceny kredytu należy przyjąć datę 20 września 2017 (data przyjęta dla potrzeb złożenia oferty). 7. Zamawiający przyjmuje sposób naliczania wartości odsetek stanowiący składnik całkowitego kosztu kredytowego zgodnie z Prawem Bankowym: 1) liczba dni odsetkowych rocznie: 365/366 w roku przestępnym 2) faktyczna liczba dni w miesiącu 8. Odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Spłata odsetek następować będzie, tylko od kwoty faktycznie uruchomionego kredytu, na podstawie dokumentów obciążeniowych. 9. Odsetki naliczane będą od kwoty faktycznego zadłużenia, Bank nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu 10. Kredyt w kwocie 3.130.698,29 zł (słownie: dziewięćset trzydzieści cztery tysiące dziewięćset czternaście złotych 11/100) przeznaczony na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek będzie spłacany przez okres 7 lat w ratach kwartalnych: • w roku 2018 spłata 4 rat po 12.500,00 zł, • w roku 2019 spłata 4 rat po 12.500,00zł, • w roku 2020 spłata 4 rat po 12.500,00zł, • w roku 2021 spłata 4 rat po 75.000,00 zł, • w roku 2022 spłata 4 rat po 200.000,00 zł, • w roku 2023 spłata 4 rat po 250.000,00 zł, • w roku 2024 spłata 3 rat po 220.000,00 zł oraz 1 rata w wysokości 220.698,29 zł. Kredyt udzielony będzie na okres 7 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej od 31 marca 2018 r. 11. Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.03.2018 roku. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. O terminie daty spłaty Zamawiający powiadomi pisemnie Wykonawcę w terminie 2 dni przed datą spłaty. (Powiadomienie zostanie doręczone osobiście, za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu). 13. Zamawiający dopuszcza przy naliczaniu odsetek przyjęcie kalendarza rzeczywistego. 14. W przypadku gdy termin zapłaty przypadnie na dzień wolny od pracy, uregulowanie należności nastąpi w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie. 15. Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, z ostatecznym terminem wykorzystania kredytu do dnia 31.12.2017 r. 16. Z tytułu przedterminowej spłaty części lub całości kredytu Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji. 17. Jednorazowa prowizja bankowa zostanie pobrana w dniu udzielenia kredytu. 18. Wykonawca nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza wymienionymi w SIWZ w załączniku Nr 1. 19. Zamawiający przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji. 20. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych. 21. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całej kwoty kredytu bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów i bez wymaganej zgody Wykonawcy oraz konieczności sporządzenia aneksu 22. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca nie może powierzyć przedmiotowego zamówienia podwykonawcom 23. Wszystkie materiały niezbędne do zbadania zdolności kredytowej znajdują się na stronie pod adresem http://www.jablonka.pl/index.php/zamowienia-publiczne-mainmenu-37/62-dokumenty-finansowe 24. CPV Główny przedmiot: 66.11.30.00-5 Usługi udzielenie kredytu 

II.5) Główny kod CPV: 66113000-5 
Dodatkowe kody CPV: 


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia)
Wartość bez VAT: 
Waluta: 


(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie 
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: 
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów: 
miesiącach:    lub dniach: 
lub 
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2024-12-31 

II.9) Informacje dodatkowe: 1. Kredyt z dniem podpisania umowy postawiony do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego, ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa 31.12.2017 r. 2.Termin spłaty: do 31.12.2024 roku.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU 

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów 
Określenie warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają: - zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz. U. z 2015 r., poz. 128 z późniejszymi zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. - jest wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego (jeżeli przepisy wymagają wpisu do Rejestru) lub innego rejestru zawodowego lub handlowego, prowadzonego w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 
Informacje dodatkowe 
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna 
Określenie warunków: 
Informacje dodatkowe 
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa 
Określenie warunków: 
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: 
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA 

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp 
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp) 






Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp) 

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI 

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu 
Tak 
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji 
Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP: 

1/ informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 2/ zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3/ zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4/ odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. 2016.1126). 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów: 1) o których mowa powyżej oraz w SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; Dokumenty, o których mowa w Sekcji III.4.4 pkt 1 lit. b, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Dokument, o którym mowa w Sekcji III.4.4 pkt 1 lit. a, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 5. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP 

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU: 
1/ koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania; 
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI: 

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP 

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) Formularz oferty przetargowej ( według Załącznika nr 1 do SIWZ). 2) Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć Oświadczenie aktualne na dzień składania ofert o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia– zał. nr 2 i nr 3 do SIWZ. 3) Pełnomocnictwo - W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik wraz z ofertą winno być złożone pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. Wszelkie pełnomocnictwa winny być załączone do oferty w formie oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa (notarialnie – art. 96 ustawy z 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2014 poz. 164 z późniejszymi zmianami). 4) Zobowiązanie innego podmiotu - Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – art. 22a ust. 2 ustawy Pzp (według Załącznik nr 5 do SIWZ-jeżeli dotyczy). 5) Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ i zamieszczony zostanie przez Zamawiającego na stronie internetowej www.jablonka.pl wraz w informacją z otwarcia ofert.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS 
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony 
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Tak 
Informacja na temat wadium 
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 5.000,00 zł brutto (słownie złotych: pięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r.poz.1804 z późn.zm) 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank BS Jabłonka Nr 74 8798 0002 0000 0000 0026 0014 z dopiskiem „Wadium przetargowe na „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.130.698,29 zł (słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem złotych 29/100 złotych ) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek”. 4. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania rachunku Zamawiającego. 5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego Urząd Gminy Jabłonka, ul. 3 Maja 1 34-480 Jabłonka – kasa UG w pok. 105 lub dołączyć do oferty. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą. 6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie oferty wykonawcy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 7. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 04-09-2017 roku do godz. 12:00. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 8. Zasady zwrotu wadium oraz jego utraty określa art. 46 ust. 1-5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności o których mowa w art. 25 ust. 1 oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca ,którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie 
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek: 


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie 
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych: 
Nie 
Informacje dodatkowe: 


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie 
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej 
Nie 
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej: 


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu 
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)

Liczba wykonawców   
Przewidywana minimalna liczba wykonawców 
Maksymalna liczba wykonawców   
Kryteria selekcji wykonawców: 


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:

Umowa ramowa będzie zawarta: 

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej: 

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej: 

Informacje dodatkowe: 

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów: 
Nie 
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: 

Informacje dodatkowe: 

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych: 

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów: 


IV.1.8) Aukcja elektroniczna 
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie 
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona: 

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej: 
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia: 

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia: 
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej: 
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień): 
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń: 
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej: 
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:


Czas trwania: 

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: 
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej: 


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT 
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: 
IV.2.2) Kryteria 

Kryteria Znaczenie
Cena kredytu – całkowity koszt kredytu (Kc) 100,00


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony) 
Tak 
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne 
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem 
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty: 

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji 
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: 
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów): 

Informacje dodatkowe 


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego 
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu: 

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody: 

Wstępny harmonogram postępowania: 

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: 
Należy podać informacje na temat etapów dialogu: 


Informacje dodatkowe: 

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego 
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty: 

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia: 

Informacje dodatkowe: 

IV.4) Licytacja elektroniczna 
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna: 

Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej: 

Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych: 

Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień: 

Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania: 

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:

Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej: 
Data: godzina: 
Termin otwarcia licytacji elektronicznej: 

Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej: 


Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy: 


Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy: 


Informacje dodatkowe: 

IV.5) ZMIANA UMOWY 
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak 
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian: 
1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzą okoliczności określone na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Pzp. 2. Warunki zmiany ceny, przedmiotu zamówienia lub umówionego terminu wykonania zadania, jakie w umowie dopuszcza Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp: Zamawiający informuje, że zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić w następujących przypadkach: a) niezgodności dokumentacji zgromadzonej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego z rzeczywistym stanem faktycznym, który ujawni się w toku realizacji przez Wykonawcę zamówienia publicznego, a jest wynikiem okoliczności niezawinionych przez Zamawiającego b) wystąpienie zdarzeń niezależnych od stron umowy, powodujących potrzeb wprowadzenia do treści umowy zmian neutralnych lub korzystnych dla zamawiającego, bez zwiększenia ustalonego wynagrodzenia. c) zmiana podwykonawcy, przy pomocy, którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy d) zmniejszenie wysokości kredytu lub zmiana liczby transz, ich terminów i wysokości e) pozostałe zmiany określone w umowie (projekcie umowy) Zmiana może dotyczyć tylko tych postanowień umowy, na których treść mają wpływ okoliczności określone w opisanych powyżej przypadkach. f) pozostałe zmiany określone w umowie 3. Zmiany do umowy może inicjować Wykonawca lub Zamawiający składając pisemny wniosek do drugiej strony. 4. Wniosek o dokonanie zmiany w umowie w przypadkach określonych w ust. 2 - ma zawierać: a) opis zmiany, b) uzasadnienie zmiany zawierające m.in. korzyści wynikające z wnioskowanej zmiany, c) czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany na termin zakończenia umowy. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 Ustawy zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana konta bankowego). 6. Zmiana może dotyczyć tylko tych postanowień umowy, na których treść mają wpływ okoliczności określone w opisanych powyżej przypadkach. 7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy będą odbywały się za zgodą obydwu Stron, na piśmie – pod rygorem nieważności. 
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE 

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy): 

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym 

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 
Data: 2017-09-04, godzina: 12:00, 
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem): 
Nie 
Wskazać powody: 

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu 
> j. polski 
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert) 
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie 
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie 
IV.6.6) Informacje dodatkowe: 
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, ul. 3 Maja 1, 34-480 Jabłonka, pok. 110 (sala obrad) dnia 04-09-2017 roku, godz. 12.05.

IOŚ.271.33.2017                                                     Jabłonka, dnia 1 września 2017 roku                                              

WYJAŚNIENIE

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 3.130.698,29 zł (słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem, 29/100 złotych ) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.”.

 

            W związku z pytaniami do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia złożonymi przez wykonawców, na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r – prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r, poz. 1579 z późn. zm.) Zamawiający wyjaśnia:

W związku z ogłoszeniem o wszczęciu postępowania, zwraca się z prośba o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

1. Dotyczy załącznika nr 6 do SIWZ – wzór umowy:

1) prosimy o zgodę na dodanie w treści umowy w§ 1 ust. 5 słów „płatne w terminach określonych zgodnie z § 3 ust. 8”;

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian

2) w § 1 ust. 6 – prosimy o wykreślenie słowa „najpóźniej” ponieważ harmonogram spłaty rat powinien być określony jednoznacznie;

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian

3) prosimy o zgodę na dodanie w § 1 ust. 8, iż uruchomienie kredytu będzie uzależnione od spełnienia warunków określonych w ust. 10 i 11;

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian

4) prosimy o zgodę na wykreślenie § 6 ust. 3, który stanowi powtórzenie § 1 ust. 5 (ewentualnie można wykreślić § 1 ust. 5.);

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian

5) dotyczy § 12: prosimy o zgodę na dodanie zapisów:

„Bank jest uprawniony do wypowiedzenia w całości lub części niniejszej Umowy z ważnych powodów, w szczególności jeżeli:

            1)      Kredytobiorca nie wykonał obowiązków wynikających z niniejszej Umowy, a w szczególności nieterminowo reguluje zobowiązania z tytułu spłaty rat kapitału, oprocentowania lub innych należności umownych;

            2)      kredyt lub jego część został wykorzystany niezgodnie z przeznaczeniem,

            3)      Kredytobiorca złożył w Banku dokumenty lub przedstawił informacje, które                      okazały się niezgodne ze stanem rzeczywistym;

            4)      nastąpiło pogorszenie sytuacji ekonomiczno-finansowej w stopniu zagrażającym               wypłacalności Kredytobiorcy lub możliwości dalszej spłaty rat kapitału lub                     oprocentowania w umownych terminach;

            5)      zabezpieczenia nie zostały ustanowione w terminie lub też obniżeniu uległa ich                 realna             wartość;

            6)      Kredytobiorca nie wywiązuje się z jakichkolwiek innych umów zawartych z                      Bankiem (bez względu na ich rodzaj);

            7)      przeciwko Kredytobiorcy wszczęto postępowanie egzekucyjne a w                                     szczególności doszło do zajęcia majątku Kredytobiorcy.”

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian

6) dotyczy § 12 ust. 4: prosimy o zmianę zapisu na „Z chwilą wypowiedzenia umowy o kredyt następuje wstrzymanie wypłat z rachunku i wyznaczenia przez Bank (w formie pisemnej) terminu spłaty zadłużenia.”;

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian

7) prosimy o zgodę na dodanie zapisu: „Kredytobiorca zobowiązuje się do udostępnienia na swojej stronie internetowej lub dostarczania do Banku rocznych oraz półrocznych sprawozdań z wykonania budżetu wraz z opiniami RIO, Wieloletniej Prognozy Finansowej oraz kwartalnych sprawozdań finansowych Rb-NDS, Rb-N, Rb-Z, Rb-27S i Rb-28S.”;

Odpowiedź: Zapisy umowy pozostają bez zmian - dokumenty są udostępniane na oficjalnej stronie Gminy Jabłonka (http://www.jablonka.pl/index.php/zamowienia-publiczne-mainmenu-37/62-dokumenty-finansowe)

8) § 15 – zmieniony został publikator tekst jednolity ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.) – prosimy o skorygowanie;

 Odpowiedź: Zapis umowy został skorygowany. Zamawiający przesyła w załączeniu projekt umowy (załącznik nr 5 do SIWZ) z naniesionymi poprawkami oraz zamieszcza projekt umowy na stronie internetowej Gminy Jabłonka www.jablonka.pl

2. Wykonawca zwraca się z prośbą o przedłużenie terminu składania ofert do dnia 07.09.2017 r. (godziny bez zmian). Bank uzasadnia swoją prośbę koniecznością uzyskania dodatkowych wyjaśnień zapisów SIWZ.

Odpowiedź: Termin składania ofert pozostaje bez zmian

Załącznik nr 6 do SIWZ

                                                                                                           

UMOWA

Nr RIOŚ.272.50. … .2017

 

Sporządzona w dniu.............................. w Jabłonce pomiędzy Gminą Jabłonka zwaną dalej Zamawiającym, NIP 735-28-56-459, REGON 491892222

reprezentowaną przez Wójta Gminy Jabłonka – Pana Antoniego Karlak

przy kontrasygnacie: Skarbnika Gminy Pani mgr Danuty Sarniak

 

  ...............................................................................

z siedzibą: ..................................................................

NIP: ...........................................................................

Wpisaną do ................................................................

reprezentowaną przez: ................................................

zwanym w dalszej części umowy Wykonawcą

 

zwany dalej „Bankiem”, reprezentowany przez:

 

zwanymi dalej łącznie „Stronami”, a każde z osobna „Stroną”

 

PREAMBUŁA

 

Działając na podstawie ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, w wyniku rozstrzygnięcia przeprowadzonego przez Kredytobiorcę przetargu nieograniczonego, strony niniejszym zawierają umowę w sprawie zamówienia publicznego w przedmiocie udzielenia kredytu.

 

§ 1

  1. W wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Bank udziela Kredytobiorcy kredytu długoterminowego zwanego dalej kredytem, w kwocie łącznej3.130.698,29 zł (słownie: słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem złotych 29/100 złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek z okresem spłaty 2018-2024 na zasadach określonych w niniejszej umowie.

2. Kredyt zostanie uruchomiony w całości w roku 2017 z zastrzeżeniem § 2

3. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31 grudnia 2017 r.

4. Zakończenie okresu wykorzystania kredytu przypada na dzień 31 grudnia 2017 r. lub na dzień następny po dniu złożenia przez Kredytobiorcę pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu.

5. Strony ustalają następujące terminy i kwoty spłaty kredytu:

- w 2018 r. – cztery raty w wysokości po 12.500,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy pięćset złotych)

- w 2019 r. – cztery raty w wysokości po 12.500,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy pięćset złotych),

- w 2020 r. – cztery raty w wysokości po 12.500,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy pięćset złotych),

- w 2021 r. – cztery raty w wysokości po 75.000,00 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych),

- w 2022 r. – cztery raty w wysokości po 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych),

- w 2023 r. – cztery raty w wysokości po 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy pięćset złotych),

- w 2024 r. – trzy raty w wysokości po 220.000,00 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy pięćset złotych), oraz 1 raty w wysokości 220.698,29 zł (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem złotych 29/100)

6. Kredyt udzielony będzie na okres 7 lat z okresem spłaty rozpoczynającym się najpóźniej od 31 marca 2018 r.

7. Kredytobiorca oświadcza, że środki z kredytu przeznaczy na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.

8.  Kredyt uruchamiany jest na podstawie pisemnych dyspozycji (wniosków lub formularzy bankowych) złożonych przez Kredytobiorcę zależnie od aktualnego zapotrzebowania Kredytobiorcy na środki z kredytu, realizowanych przez Bank w dowolnych terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego.

9. Zaciągnięte zobowiązanie pieniężne, o którym mowa w §1 zostanie pokryte z dochodów własnych budżetu Gminy Jabłonka w latach 2018-2024.

10. Kredytobiorca zobowiązuje się do przedstawienia w dniu podpisania umowy:

- aktualnych zaświadczeń o niezaleganiu z ZUS i US

- pozytywnej uchwały RIO o możliwości spłaty kredytu zaciągniętego przez Gminę Jabłonka

  - pisemne oświadczenie Kredytobiorcy o poddaniu się egzekucji w razie niespłacenia zobowiązań wynikających z niniejszej umowy.

11. Prawne zabezpieczenie spłaty udzielonego kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą Skarbnika Gminy).

 

§2

1. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości, tj. obniżenia kwoty kredytu, wskazanej w § 1 lub terminów i wysokości transz kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych.

2. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części kredytu, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.

3. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo rezygnacji z zaciągnięcia kredytu bez żadnych konsekwencji finansowych.

4. Kredytobiorca zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji. O terminie daty spłaty Kredytobiorca powiadomi Bank w terminie 2 dni przed datą spłaty.

 

§3

1. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym. Stawka oprocentowania składa się z marży banku i stawki WIBOR 3M z ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, poprzedzający okres obrachunkowy, lub ostatniego dnia roboczego przed datą, jeżeli w danym dniu nie ma notowania.

2. Marża Banku jest stała w całym okresie obowiązywania umowy.

3. W dniu podpisania umowy stopa procentowa wynosi .....% w stosunku rocznym. Stopa procentowa uwzględnia niezmienną marżę banku w wysokości ......%.

4. Zmiana wysokości oprocentowania dla kolejnych okresów obrachunkowych następuje w pierwszym dniu miesiąca rozpoczynającego dany kwartał kalendarzowy.

5. Bank nalicza odsetki od faktycznie wykorzystanych środków kredytu, w kwartalnych okresach obrachunkowych

6. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu w stosunku do 365/366 (w roku przestępnym) dni w roku.

7. Bank powiadamia kredytobiorcę o wysokości należnych do spłaty odsetek przynajmniej na siedem dni roboczych przed planowanym terminem spłaty zadłużenia, drogą elektroniczną, faksem lub pisemnie.

8. Spłata kapitału i odsetek następuje do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy, którego dotyczy okres obrachunkowy. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie - strony ustalają, że sobota nie jest dniem roboczym.

 

§4

1. Odsetki od kredytu będą spłacane w okresach kwartalnych do ostatniego dnia miesiąca kończącego kwartał kalendarzowy. Pierwsze odsetki płatne do 31.03.2018 r.

2. Spłata odsetek od kredytu następuje w walucie polskiej na rachunek wskazany przez Bank.

 

§5

1. Bank nie pobierze żadnych dodatkowych opłat w tym prowizji za udzielenie kredytu, z zastrzeżeniem ust.2.

2. Z tytułu zawartej umowy Bank pobierze prowizję w wysokości … % od kwoty wykorzystanego kredytu, płatną w walucie kredytu w dniu spłaty pierwszej raty kredytu.

 

§6

  1. Ustala się okres karencji w spłacie kredytu do dnia 30.03.2018 roku.
  2. Spłata kredytu rozpocznie się najpóźniej od 31.03.2018 r. i trwać będzie przez okres 7 lat.
  3. Kredyt spłacany będzie sukcesywnie, w kwartalnych ratach:
  • w roku 2018 spłata 4 rat po 12.500,00 zł,
  • w roku 2019 spłata 4 rat po 12.500,00zł,
  • w roku 2020 spłata 4 rat po 12.500,00 zł,
  • w roku 2021 spłata 4 rat po 75.000,00zł,
  • w roku 2022 spłata 4 rat po 200.000,00 zł,
  • w roku 2023 spłata 4 rat po 250.000,00 zł,
  • w roku 2024 spłata 3 rat po 220.000,00 zł, oraz 1 raty w wysokości 220.698,29 zł

W przypadku zmiany wysokości kwoty kredytu zgodnie z § 2 ust. 1, strony ustalą wysokości kwartalnych rat.

  1. Kredytobiorca ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w całości lub w części aktualnego zadłużenia przed terminem ustalonym w umowie, pod warunkiem, że powiadomi Bank o planowanym terminie spłaty, z co najmniej 2 dniowym wyprzedzeniem, podając datę i wysokość wcześniejszej spłaty.

 

§7

1. Spłata kredytu nastąpi w walucie polskiej na rachunek wskazany przez Bank.

2. Kredytobiorca będzie wykorzystywał kredyt w walucie polskiej w formie bezgotówkowej zgodnie z przeznaczeniem i do wysokości udzielonego kredytu na rachunek bieżący Kredytobiorcy.

 

§8

1. Strony ustalają, że łączna wartość odsetek i prowizji (pełne koszty udzielenia kredytu) od kwoty 3.130.698,29 zł (słownie: trzy miliony sto trzydzieści tysięcy sześćset dziewięćdziesiąt osiem złotych 29/100) zgodnie z wybraną w trybie przetargu ofertą Banku (formularz ofertowy, stanowią załączniki nr 1 do umowy) wynosi............... zł (słownie: ................ złotych) z zastrzeżeniem ust.2

2. Końcowa wartość przedmiotu umowy zostanie ustalona w oparciu o faktyczną wielkość wykorzystanego kredytu oraz zapisów niniejszej umowy mających wpływ na cenę kredytu.

 

§9

1. Termin spłaty raty kredytu jest zachowany w przypadku wpływu do Banku środków najpóźniej w dniu wyznaczonym do spłaty.

2. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że ustalony termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.

 

§10

1. Niespłacenie kredytu z odsetkami w całości lub w części w ustalonym terminie powoduje uznanie nie spłaconej kwoty za zadłużenie przeterminowane.

2. Za każdy dzień utrzymywania się zadłużenia przeterminowanego pobierane są odsetki ustalane w oparciu o Zarządzenie Prezesa Zarządu Banku, lub w oparciu o Tabelę opłat i prowizji Banku

3. Bank w terminie 3 dni roboczych po upływie terminu spłaty zawiadomi Kredytobiorcę listem poleconym o powstaniu zadłużenia przeterminowanego, wzywając do zapłaty zaległych należności.

 

§11

1. Spłata kredytu jest zabezpieczona wystawionym przez Kredytobiorcę wekslem własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą Skarbnika Gminy).

2. Koszty z tytułu ustanowienia i zwolnienia prawnego zabezpieczenia ponosi Kredytobiorca.

 

§12

1. Bank może wstrzymać kredytowanie lub wypowiedzieć całość albo część udzielonego kredytu, przed umownym terminem spłaty w przypadku wykorzystania kredytu na inny cel, niż przewidziany.

2. Termin wypowiedzenia umowy wynosi 3 miesiące i liczony jest od dnia następnego po dniu doręczenia wypowiedzenia. W razie wypowiedzenia umowy kredytu Kredytobiorca jest zobowiązany do spłaty całego istniejącego zadłużenia najpóźniej w dniu upływu okresu wypowiedzenia. Po tym terminie niespłacona należność staje się zadłużeniem przeterminowanym.

3. Za datę doręczenia zawiadomienia o wypowiedzeniu uznaje się dzień doręczenia zawiadomienia osobiście bądź listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

4. Z chwilą wypowiedzenia umowy o kredyt następuje wstrzymanie wypłat z rachunku i wyznaczenia nowego, uzgodnionego przez strony w formie pisemnej, terminu spłaty zadłużenia.

 

§13

Kredytobiorca zobowiązuje siędo:

1. udzielania na prośbę Banku wyjaśnień i udostępnienia dokumentów, tj. bilansu, rachunku zysków i strat, przepływów pieniężnych, w szczególności umożliwiających ocenę zdolności Kredytobiorcy do terminowej spłaty kredytu wraz z odsetkami,

2. powiadomienia Banku o wszelkich zmianach związanych z jego nazwą i siedzibą, statusem prawnym.

 

§14

Strony dodatkowo ustalają, co następuje:

1. Kredytobiorcy przysługuje prawo do negocjowania warunków spłaty odsetek za zwłokę i stopy oprocentowania zadłużenia przeterminowanego.

2. Strony zobowiązują się wzajemnie informować o istotnych zmianach przepisów prawa mogących mieć wpływ na realizację umowy.

3. Kredytobiorca nie poniesie żadnych kosztów z tytułu niewykorzystania pełnej kwoty kredytu, o której mowa w § 1 ust. 1 umowy kredytu.

4. Kredytobiorca nie poniesie żadnych kosztów z tytułu dokonania wcześniejszych spłat kredytu i odsetek.

 

§15

Wszelkie zmiany lub uzupełnienia niniejszej umowy, dopuszczalne są tylko w granicach określonych przez art. 144 ust.1, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r, poz. 1579 z późn. zm.) i wymagają zachowania formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności, z wyjątkiem zmiany stawki oprocentowania, która dokonywana jest w trybie § 3 ust. 6.

 

§16

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego i Prawa bankowego oraz innych ustaw, jeżeli przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych nie stanowią inaczej.

§17

Do rozstrzygania sporów związanych z wykonywaniem niniejszej umowy właściwy będzie sąd siedziby Kredytobiorcy.

 

§18

Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla Banku i Kredytobiorcy.

 

 

Załączniki:

1) Formularz ofertowy

 

 

 

____________________                                                                    ___________________

Kredytobiorca                                                                                                       

 

POBIERZ SIWZ WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI