SEGREGACJA ODPADÓW
Regulamin utrzymania porządku i czystości w Gminie Jabłonka - pozytywnie zaopiniowany przez Państwowego Powiatowego Inspektowa Sanitarnego w Nowym Targu, przyjęty stosowną uchwałą przez Radę Gminy Jabłonka, określa szczegółowo zasady utrzymania porządku i czystości w Gminie Jabłonka m.in.:
– właściciel nieruchomości zobowiązany jest do wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych.
– odpady komunalne segregowane należy gromadzić w workach oznaczonych w sposób ujednolicony jak poniżej:
NIEBIESKI
z przeznaczeniem na papier,
ŻÓŁTY
z przeznaczeniem na metale i tworzywa sztuczne,
ZIELONY
z przeznaczeniem na szkło,
BRĄZOWY
z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji,
CZARNY
do gromadzenia odpadów zmieszanych.
Zmieszane (niesegregowane) odpady komunalne z terenu nieruchomości zamieszkałej będą odbierane raz w miesiącu,
Segregowane odpady komunalne takie jak: metale, tworzywa sztuczne, papier, szkło, odpady ulegające biodegradacji - raz w miesiącu
Pozostałe segregowane odpady komunalne takie jak:
przeterminowane leki – zbierane są do pojemników ustawionych w ośrodkach zdrowia na terenie Gminy Jabłonka
chemikalia – zbierane są do pojemników zlokalizowanych w Punktach Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych
zużyte baterie i akumulatory - zbierane są do pojemników zlokalizowanych w Punktach Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, placówkach handlowych prowadzących ich sprzedaż
zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny- zbierane są w Punktach Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych
meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony- zbierane są w Punktach Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych oraz będą odbierane w wyznaczonych punktach w miarę zaistniałej potrzeby z założeniem nie rzadziej niż raz w roku.